Do 1991. godine Luka je godišnje pretovarala između 1.000.000 i 1.200.000 t raznih roba koja je dolazila uglavnom iz zemalja istočne Europe (Rusija, Ukrajina i Rumunjska) za Bosnu i Hercegovinu uglavnom za koksaru Lukavac i željezaru Zenica. Uglavnom se je uvozio ugalj za koksiranja a izvozili željezna roba: gredice, limovi, i betonsko željezo.
Značajan udio u izvozu činio je i boksit koji je dolazio iz tadašnjih rudnika boksita Bosanska Krupa i Vlasenica za aluminijsku industriju i Češku. Dugi niz godina Luka je pretovarala i željeznu rudaču (pirit) koja je dolazila kombiniranim prijevozom iz Brazila za austrijske čeličane u Linzu. U to vrijeme Luka je zapošljavala oko 120 radnika, pa je prosječni godišnji pretovar po jednom radniku iznosio od 8.000t – 10.000 t ili po jednoj dizalici od 200.000 -250.000 t.
Luka je raspolagala sa 5 portalnih dizalica nosivosti 5/6t, viličarima, utovarivačima, brodom, diesel lokomotivom i ostalom opremom koja je služila za pretovar tereta. Također je raspolagala i sa separacijom šljunka, kao i zatvorenim skladišnim prostorom od 5.000 m2.
Uspostavom mirne reintegracije 1997/98.godine i povratkom Vukovara u pravni poredak Republike Hrvatske, cjelokupna oprema i dizalice su otuđene dok su ostala oprema, građevinski objekti i infrastruktura zapušteni ili uništeni.
Izvršen je i popravak zatvorenog skladišnog prostora površine 3000m2, koje se u tijeku dosadašnjeg rada pokazalo kao nedovoljno zbog znatno veće potražnje za korištenjem skladišnih usluga.
Donacijom Vlade Kraljevine Belgije kupljene su dvije polovne portalne dizalice nosivosti 5/6 t proizvedene 1977.i 1987 godine. Iz sredstava državnog proračuna kupljena je mobilna dizalica nosivosti 63 t za pretovar kontejnera i teških tereta te ostala pripadajuća oprema: diesel lokomotiva, brod, viličari, grabilice, C kuke.
Iz sredstava državnog proračuna u obnovu Luke Vukovar do sada je uloženo oko 5,5 milijuna Eura.
Tijekom 2001. otvorena je i nova vertikalna obala u dužini od 55m, tako da Luka može i pri najnižem vodostaju primati na pretovar teške terete i kontejnere.
Izvršeni su popravci infrastrukturnih objekata kao što su popravci operativnih površina, popravci industrijskih kolosijeka u dužini cca 3 km te rezervno napajanje trafo stanice elektroenergetskim kabelom.
Ministarstvo Pomorstva, Prometa i Veza financiralo je tijekom 1999. nabavku lučko portalne dizalice (gore spomenutu) Mannesman Dematic HMK 170E (Gottwald), kapaciteta 63 t. Ova dizalica ima posebnost u tome što omogućava pretovar kako teških tereta, tako i generalnih te rasutih tereta, kao i svih vrsta kontejnera.
Ponovno dijelom donacije Vlade Kraljevine Belgije a dijelom iz državnog proračuna RH, 2007. godine kupljena je portalna dizalica Ganz DAF350 kapaciteta 25t.